Leer schrijven vol overtuiging

Fris laagdrempelig de basisregels van de Nederlandse spelling, grammatica en interpunctie

Hoe zorg ik dat een saaie tekst sexy wordt? Wanneer gebruik ik welke schrijfstijl? Hoe schrijf ik wervende en positieve teksten?

Commerciële teksten zijn teksten waarmee je (potentiële) klanten over de streep trekt, intern collegae of afdelingen voor je weet te winnen met je nieuwe ideeën.

De trainer heeft veiligheid, humor en praktische toepasbaarheid hoog in het vaandel staan. Je ontdekt bij de workshop commercieel schrijven dat je met tactisch commercieel inzicht heel veel mensen kunt beïnvloeden. Met de juiste toon en gevoel heb jij de gunfactor binnen handbereik!

Na deze workshop ben je in staat beïnvloedingstechnieken uit de gedragswetenschappen toe te passen. Je weet de lezer naar het gewenste gedrag te leiden. Je schrijft in ieder geval op een wervende manier en vol zelfvertrouwen commerciële teksten waarmee je je doelgroep perfect kunt overtuigen.

NB. Deze workshop kan op maat gecombineerd worden met de workshops zakelijke grammatica & spelling en creatief schrijven.

Contact

Heb je een vraag of wil je liever persoonlijk iemand spreken? Neem dan contact met ons op via
085-0163626 of mail ons

Volg ons via Social Media:

De inhoud van de training

Onderwerpen waarmee je de doelgroep zeker overtuigt!

  • Doelgroep analyse door middel van persona;
  • Wervend schrijven met behulp van de AIDA-formule;
  • Onweerstaanbare koppen;
  • Actieve Call to Action;
  • Cialdini gedragsprincipes voor overtuigen;
  • Persoonlijk en begrijpelijk schrijven;
  • Productkenmerken als klantvoordelen;
  • Unique Selling Points passend bij prospect;
  • Klantperspectief in tekst;
  • Scanbare tekst met titels, quotes, tussenkoppen, foto’s en illustraties;
  • Online commercieel schrijven.

Welke manieren helpen jou naar creatief schrijfplezier?

We stellen de training samen per dagdeel ( 2,5 uur). Het aantal dagdelen kan variëren van 1 tot maximaal 10.

Individuele coaching/trainingen kunnen wij ook samenstellen. Het aantal bijeenkomsten varieert van minimaal 3 bijeenkomsten tot maximaal 8 bijeenkomsten.

Voor wie is deze training?

Een ieder die met regelmaat schrijft. Dat zijn veel mensen! We hebben een paar voorbeelden: zakelijke brieven, mails, adviesrapporten, beleidsnotities, blogs, chatberichten, commerciële content, artikelen, websiteteksten, offertes etc. En…. dit is allesbehalve compleet! Bedenk zelf maar eens hoe je de lijst nog verder aan kunt vullen. Niet te vergeten, zowel in een online als een offline omgeving.

Schrijven en in het bijzonder commercieel schrijven kan iedereen leren! Kruip in de huid van je interne of externe klant/prospect, achterhaal de behoefte en leer deze te vertalen naar het juiste aanbod of passende reactie.

Interesse? Meld je aan!

Maak geheel vrijblijvend je interesse voor deze sessie kenbaar via onderstaand formulier. Wij nemen contact met je op om de training te bespreken en eventuele vragen te beantwoorden.