Leer structureel groeien en bloeien!

Een workshopprogramma dat bedrijven, teams en individuen de mogelijkheid biedt om structureel commercieel te groeien en bloeien, met een concreet plan van aanpak.

Dit leertraject is ontwikkeld vanuit eigen ervaring en expertise waarbij wij het programma met de deelnemers doorlopen door hen op interactieve wijze mee te nemen en te ondersteunen voor een geborgde oplossing. Onze workshopbegeleiders zijn allen ervaren trainers met kennis en passie over structuur in salesprocessen en het combineren van wensen en behoeften van de klant met jouw aanbod en propositie.

Alles wat in deze workshops de revue passeert, staat in het teken van te plannen en te nemen ACTIES om daadwerkelijk succesvol te zijn. Altijd beginnend vanuit een (sales) plan met een visie en een strategie. Het programma biedt bedrijven, teams en individuen de mogelijkheid om structureel commercieel te groeien en bloeien, met een concreet plan van aanpak.

meer over de training

Contact

Heb je een vraag of wil je liever persoonlijk iemand spreken? Neem dan contact op met Sandor Willems via (0)546 - 203070 of mail naar Sandor.

Neem contact op

Volg ons via Social Media:

Over deze training

De wereld is sterk veranderd, waardoor ‘ouderwetse verkoop’ niet meer aan de orde is. Salesplannen maken, waardeproposities bouwen in lijn met de wens en behoeften van de klant is waar het om gaat anno nu. Maar dan wel op een manier die past in dit nieuwe tijdperk. 

Deelnemers leren klantbehoeften te achterhalen en de pijnpunten en drijfveren vanuit de klantorganisatie boven water te krijgen. Op deze wijze verkrijg je de inzichten die nodig zijn om boven verwachting impact te maken op het groeien en bloeien van je eigen team, je eigen prestaties en ontwikkeling én die van jouw klanten. 

Klanten kunnen ook ‘interne klanten’ binnen organisaties zijn. Gaat het goed met jouw team en organisatie, dan gaat het goed met jou! 

de opbouw

Wat zeggen klanten:

To the pointPrikkelend en uitdagend met goede praktijkkoppelingDuidelijk, pakkend en met goede onderbouwingenZet aan tot nadenken en introspectief

Voor wie is deze training?

Dit programma is geschikt voor kleine en grote organisaties, voor iedereen die in een sales-of marketingrol werkt of zou willen werken. Individuele medewerkers hebben meer inzicht gekregen in hun kwaliteiten en mogelijkheden om verder te groeien en bloeien, salesmanagers hebben gezien welke kwaliteiten aanwezig zijn en waar op bijgestuurd kan worden. Teams en individuen worden effectiever met meer impact! Allemaal met behulp van het programma Commercieel Groeien & Bloeien.

meer info

Modules

De opbouw van deze cursus bestaat uit vier zeer praktijkgerichte workshops. Hiermee wordt de commerciële slagkracht van jouw organisatie en team vergroot. Wij streven altijd naar een vergroting van minimaal 10% binnen drie maanden na afronding van alle vier modules. Deze Slagkracht kan op allerlei vlakken tot uiting komen, denk aan het verhogen van je omzet of je marge, maar ook de effectiviteit van je salesorganisatie. Niet actief zijn, maar effectief. Zo kan bijvoorbeeld ook de slagingskans van je offertes vergroot worden, het aantal goede verkoopgesprekken, de impact van de presentaties die gegeven worden of simpelweg het geluk op de werkvloer en de klanttevredenheid. Welke doelstellingen jouw organisatie concreet wil behalen met het doorlopen van deze vier modules wordt vooraf goed met je afgestemd, zodat er een specifiek leertraject wordt samengesteld op basis van jullie duidelijke en concrete doelstellingen.

Bekijk hieronder uit welke modules het complete programma bestaat.

Workshop 1: Sales Strategie - Het bepalen en behalen van je verkoopstrategie 

Waar sta je als organisatie, als team, als individu? Waar wil je naartoe? En, hoe ga je daar komen? Dat komt allemaal aan bod tijdens de module Sales Strategie. Wat is uiteindelijk je doelstelling? Hoe uit zich dat? Veel bedrijven hebben wel een algemene strategie, maar deze is niet altijd door vertaald naar wat dat voor een team of voor jou als persoon betekent. Bij Sales Strategie gaan we kijken naar verschillende alternatieven om je salesdoelen te bereiken, voor de lange en korte termijn. Als je weet wat je wilt bereiken, ga je kijken hoe je daar gaat komen. Op wie richt je je? Welke segmentatiekeuzes zijn er en welke maak je uiteindelijk? Hoe positioneer jij je ten opzichte van anderen? Wat zijn jouw voordelen? Waar ben je uniek in? En, hoe zet je dat alles goed in? 

Deze module levert je op:

  • Een duidelijke en heldere Sales Strategie (voor de korte en langere termijn);
  • Je hebt duidelijke keuzes gemaakt over je doelgroep;
  • Er zijn duidelijke waardeproposities gedefinieerd;
  • Je maakt een koppeling tussen jouw aanbod (producten, diensten) en jouw klanten.

Workshop 2: Sales Effectiviteit - Verhoogt succesratio’s 

Je kunt nog zo’n goed idee hebben, maar als de boodschap van jouw verhaal niet (goed) overkomt, bereik je niet wat je voor ogen hebt. Wij willen allemaal overtuigend en positief communiceren. Zeker in een rol waarbij je dagelijks te maken hebt met klanten en directe collega’s. Je bent immers een professional en je wilt jouw ideeën voor het voetlicht brengen. Je wilt jouw klanten en collega’s overtuigen van je oplossing of voorstel. Deze Interactieve Workshop geeft je handvatten om je commerciële doelen te bereiken in samenspel met de klant en/of je collega’s.

Sales Effectiviteit heeft te maken met 

  • Het spotten van kansen;
  • Het genereren van leads;
  • Meer weten te verkopen;
  • Verkopen op waarde (niet op prijs);
  • Issues voor de klant oplossen (voordat deze plaatsvinden); “problem solving”;
  • De wensen, behoeften, drijfveren en pijnpunten van de klant kennen;
  • Dit alles in een goed verhaal weten te gieten (Storytelling).

Kortom, genoeg focus en handvatten om jouw persoonlijke doelstellingen en je teamtargets te behalen. 

Workshop 3: Sales DNA - Bepalen van cultuur

“Cultuur eet Strategie als ontbijt”. Dat zijn de wijze woorden van marketingguru Peter Drucker. Een strategie is zeer belangrijk, maar als de cultuur van een bedrijf of team te wensen over laat, wordt het behalen van succes vrijwel onmogelijk. Het Sales DNA van jouw team is dan ook cruciaal! Zijn jullie gericht op groei? Op verbeteringen? Staan jullie open voor verandering? Of laten we alles bij het oude?

Mensen zullen excelleren als zij zichzelf goed kennen, weten wat hun drijfveren zijn en wat hen tegenhoudt. Alles begint met een plan, maar een goed plan is zo sterk als de uitvoering. Wanneer de uitvoering niet goed verloopt, kan dit door cultuurissues komen; de cultuur van een organisatie is dus heel belangrijk. Wie zijn wij en hoe kunnen wij als team het beste samenwerken?

Sales DNA bepalen 

  • Hoe ziet het huidige DNA eruit? Hoe ziet het gewenste DNA eruit? Wat is de top 5 van de gewenste cultuur?;
  • Cultuur binnen de organisatie en cross-culturele invloeden;
  • Effectieve en efficiënte gespreksvoering om de boodschap van je organisatie helder uit te dragen, rekening houdend met eigen DNA en het DNA van de ander(en).

Waarom deze workshop? 

  • Individueel gedrag en kwaliteiten inzichtelijker maken;
  • Cultuur (en samenwerking) verbeteren;
  • Elkaar nog beter weten te vinden.
Workshop 4: Sales Plan - Een actiegericht en concreet Plan

Zoals al eerder aangegeven, begint alles met een Plan. Of beter, alles zou met een Plan moeten beginnen. Toch zien wij vaak een verkoper zonder goed Sales Plan. Heb jij jouw Sales Plan op papier voor dit boekjaar? Staan daar jouw doelstellingen in? Wie je grootste klanten en potentiële klanten zijn? Je onderscheidend vermogen? Je salespitch? Heb je een concrete planning van wie doet wat en wanneer? In deze 4e en laatste workshop komt alles samen en bouw je je eigen sterke en concrete Sales Plan. 

Jouw Sales Plan 

  • Een SMART en dus concreet Actie Plan;
  • Duidelijkheid over je doelstellingen en hoe je deze gaat behalen;
  • Een gedegen aanpak (plannen, controleren, bijsturen); een plan dat je eenvoudig frequent kunt monitoren en waar je op kunt bijsturen;
  • Een Sales Plan vanuit je Strategie, jullie Cultuur en gericht op Sales Effectiviteit;
  • Heldere meetpunten (vliegen we nog op koers?).

Investering

Het volledige traject of de losse workshops zijn individueel maar ook voor groepen tot 12 personen te volgen.

De investering voor het volledige traject of een individuele workshop zijn:

• Per individuele workshop: € 1.575,- (4 uur per stuk)
• Kosten volledig traject: € 5.775,-

De investering zoals vermeld is inclusief voorbereidingen en rapportage.
Alle prijzen zijn excl. BTW.

Lijkt jou dit een waardevolle training? Meld je dan nu gelijk aan!

Interesse?

Interesse? Meld je aan!

Wil jij ook Commercieel Groeien & Bloeien en lijkt jou dit een waardevolle traject? Kom meer te weten!

Maak je interesse kenbaar via het contactformulier en wij nemen spoedig (uiteraard vrijblijvend) contact met je op om jouw wensen en eventuele vragen te bespreken.

Bedankt voor je aanvraag! Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. 
Er was een probleem met het versturen, probeer het later nog eens.