Commerciële ontwikkeling voor groeiende MKB-ondernemingen
Ieder onderneming start vanuit een passie om de wereld van haar klanten te verbeteren. Hoe mooier de missie des te sneller het succes. Dat betekent ook dat de organisatie groeit, en met groei ontstaat onomstotelijk verandering. Eerst intern maar uiteindelijk ook extern. Als DGA zelf de verkoop doen is niet moeilijk, je hebt immers nooit anders gedaan. Maar op het moment dat er iemand wordt aangenomen op sales, de eerste marketingactiviteiten worden ontplooid, de website een keer wordt beetgepakt, er gepionierd is op het web en tal van andere activiteiten gedaan worden om klanten te blijven werven stagneert de groei. En dat is logisch, jouw bedrijf is daarin niet uniek!
Wat zeggen klanten:
De investering dubbel en dwars terugverdiendDit programma heeft mij veel inzicht gegeven om weer te groeien!
Voor wie is dit programma?
De MKB-onderneming die vooruit wil en toekomstgericht investeert in het professionaliseren van haar communicatie, marketing en salesstrategie om door te ontwikkelen naar de onderneming die toekomstbestendig kan doorgroeien naar de volgende fase. De waarde-propositie is het kloppend hart van jouw bedrijf. Dit betekent dus ook dat deze in het DNA van de medewerkers, de communicatie en marketing moet terugkomen en ook door klanten wordt gezien als de toegevoegde waarde waarom zij zaken willen doen met jouw bedrijf. De sales volgen daaruit vanzelf.
Opbouw
Iedere onderneming is uniek. Dit programma bieden wij daarom aan op basis van maatwerk. Voorbeeld van een opbouw:
- Totale inventarisatie van de huidige commercie
- Uitwerking van de nieuwe waarde propositie
- Ontwikkeling van de nieuwe commerciële strategie
- Modulair investeringsplan voor de communicatie, marketing en sales
Optioneel:
- Implementeren van de nieuwe strategie
- Training van de medewerkers om de nieuwe strategie uit te voeren